Plan zajęć, w którym jest czas na poznanie obowiązującego materiału i rozwijanie pasji – realizacja podstawy programowej nie jest naszym jedynym celem. Świat jest fascynujący, a my staramy się go poznać.
Nauka przez doświadczenie – dziecko dotknie, poczuje i samo odkryje. Nauczyciel nie przekazuje wiedzy, on pomaga zrozumieć.
Matematyka w ujęciu prof. Edyty Gruszczyk- Kolczyńskiej – w blokach tematycznych dostosowanych do możliwości i potrzeb dzieci, a nie ich wieku. Poznawana przez doświadczanie, a nie wyuczanie.
Języki obce – od pierwszej klasy rozszerzony język angielski, od czwartej klasy język hiszpański.
Indywidualne podejście do dziecka – każde dziecko jest inne, wspieramy talenty i pomagamy pokonać trudności zgodnie z osobistymi potrzebami.
Zajęcia w grupie i prezentacje – dzięki temu już od najmłodszych lat wspólna praca z innymi, rozwiązywanie konfliktów i samodzielne wyłożenie swoich racji są umiejętnościami naturalnymi.
Brak ocen – nie chcemy, żeby dzieci uzależniały od cudzej oceny wartość własnej pracy, ani żeby pracowały tylko po to, by zdobyć dobry stopień. Uważamy też, że oceny prowadzą do rywalizacji, a tej unikamy, wolimy pokazywać zalety współpracy.
Prace domowe zadawane są sporadycznie. Po całym dniu w szkole dziecko ma prawo wypocząć. Gdy dzieci chcą rozwijać ciekawy projekt, chcą rozszerzyć swoją wiedzę, polecamy zadania inspirujące, pogłębiające, dostosowane do indywidualnych oczekiwań i potrzeb.
Zajęcia sportowe – sprawność fizyczna jest dla nas bardzo ważna, dlatego doświadczeni instruktorzy prowadzą zajęcia z judo i na basenie.
Opieka psychologiczna, pedagogiczna i logopedyczna. Ważne jest dla nas także to, jak rozwija się dziecko i jakie są jego relacje z rówieśnikami. Wspieramy, rozwijamy, nie wyręczamy.
Całodzienna opieka od godziny 7:30 do 17:00; piątki 7:30- 16.00